یار دبستانی من ترانه ای است از منصور تهرانی که برای فیلم از فریاد تا ترور با صدای فریدون فروغی ساخته شد.

برای شنیدن آهنگ روی این لینک کلیک کنید

این، شعری است از من در جواب شعر زیبای منصور تهرانی .



یار دبستانی من چگونه پر نمیزنی؟                                                             چگونه  بنده خیال خود شدی نمی پری؟

چگونه خواب دیده ای که در خم خیال خود                                                           نمیزنی پری به سوی ماهتاب حال خود؟

یار دبستانی من کجاست آرزوی ما؟                                                           کجاست فردوس برین آرمان کوی ما؟

قرار بود که ما همه سپیده را نظر کنیم                                                           اسم همه مردمان بر در و تخته حک کنیم

هرزه علف هرس کنیم، ترکه ظلم بشکنیم                                                             دیو سیاه به در کنیم،  صفا و صلح افکنیم

یار دبستانی من پرده دریمان کجاست؟                                                             جنگل غیر دشتمان، چاره دردمان کجاست؟

تخته سیاه ما شده حال خراب من و تو                                                           ستم برای ما شده همیشگی به جان تو

یار دبستانی من بده به من یک آرمان                                                           که ما همه رها شویم عروج کنیم به آسمان